Choć trendy na rynku nieruchomości komercyjnych nieustannie ewoluują, monitoring głównych ulic handlowych Krakowa oraz Wrocławia nie wykazał spektakularnych zmian w tym segmencie rynku.
Rynek Główny w Krakowie oraz sieć ulic tworzących Stare Miasto, atrakcyjne dla turystów z całego świata, na stałe naznaczony jest obecnością najemców z branży gastronomicznej oraz handlowej. Odnotowano kilka relokacji, na przykład amerykańska cukiernia Cupcake Corner przeprowadziła się do innego lokalu przy ulicy Grodzkiej, podczas gdy w jej poprzednie miejsce już wkrótce wprowadzi się Costa Coffee. Natomiast przy ulicy Szewskiej możemy wstąpić do wyremontowanego Resto Baru Zalipianki pod szyldem Ewy Wachowicz, czy też znajdującej się kilkanaście metrów dalej nowo otwartego lokalu sieci Burger King.
Podobnie jak w Krakowie, okolice najchętniej odwiedzanych części miasta we Wrocławiu, czyli m.in. Rynek, Plac Kościuszki, Świdnicka, Oławska również zdominowane są przez lokale z sektora gastronomicznego. Wśród nowych miejsc znajdziemy debiut na mapie stolicy województwa dolnośląskiego - Hard Rock Cafe, czwarty lokal w Polsce. Nowym najemcą przy głównej ulicy handlowej Wrocławia jest także Futurenet Cafe.
Stopień pustostanów w Krakowie pozostaje na tym samym poziomie w porównaniu z rokiem poprzednim, z kolei we Wrocławiu nieznacznie spada. To, co jest charakterystyczne dla branży gastronomicznej w obu miastach to nieustanna rotacja najemców.