„Customer experience” jest obecnie jednym z najważniejszych zagadnień w sektorze handlu detalicznego. Sieci handlowe, mając świadomość jaki wpływ na ich biznes może mieć pozytywny lub negatywny „customer experience,” rozwijają narzędzia i metody wspierające dobre doznania w kolejnych obszarach. Jedne marki, działające na polskim rynku, zmierzają w tym kierunku szybciej, inne wolniej – to kwestia indywidualna, jednak proces ten traktowany jest jako „must have” w kontekście dynamicznych zmian jakie zachodzą w otoczeniu handlu. Strategie nastawione na klienta to obecnie fundament biznesu w handlu detalicznym.
Podstawą budowania skutecznej strategii marki jest obecnie spójność komunikacji z klientem w przenikających się światach off-line i on-line, na każdym etapie kontaktu. Rosnące oczekiwania klientów sprawiają, że sieci handlowe budują holistyczne, spersonifikowane doświadczenia zakupowe, bazując z jednej strony na wiedzy psychologów-behawiorystów, a z drugiej na najnowszych technologiach.
Sklepy powoli zmieniają swoją funkcję – stają się „miejscami dla usług”, oferującymi, poza towarami dobrej jakości, jakąś wartość dodaną. W przypadku handlu on-line np. wygodę, bezpieczeństwo, szybkość, a off-line przyjemność, rozrywkę, inspirację.
Więcej w naszym nowym raporcie „Zakupy pełne wrażeń”, http://www.colliers.com/pl-pl/poland/research/premium-reports/zakupy-pelne-wrazen-2018