Monitoring głównych ulic handlowych w Krakowie, prowadzony przez Colliers co sześć miesięcy, wykazuje zwykle, że zmiany zachodzące w tym segmencie rynku są niewielkie. Tym razem jednak wydarzeniem, na które warto zwrócić uwagę, jest otwarcie sklepu Biedronka w formule delikatesów przy Rynku Głównym. Potwierdza to bowiem trend dynamicznej ekspansji sektora spożywczego w lokalizacjach śródmiejskich, obserwowany przez naszych ekspertów także w innych dużych miastach. W ostatnim półroczu, poza Biedronką, w ścisłym centrum Krakowa otwarto między innymi nową kawiarnię Starbucks, a zamknięto perfumerię Douglas, w miejscu której powstanie sklep Mountain Warehouse przy Floriańskiej.
Główne ulice handlowe Krakowa nadal zdominowane są przez branżę gastronomiczną – restauracje, kawiarnie i bary, sklepy z pamiątkami dla turystów oraz kantory. Rotacja jest niewielka, a liczba pustostanów niska i stanowi 7% wg liczby lokali. Największa pusta powierzchnia handlowa w ścisłym centrum Krakowa to dawny dom towarowy Krakus, zlokalizowany w sąsiedztwie Rynku Głównego.
Sektor mody reprezentowany jest przy krakowskich ulicach handlowych symbolicznie – przez salony kilku międzynarodowych i polskich sieci takich jak Zara, Tatuum czy Promod oraz kilkanaście butików z odzieżą i akcesoriami. W centrum Krakowa, poza kilkunastoma sklepami w DH Pasaż 13 i Galerii Krakowskiej, wyraźnie widać brak oferty z sektora premium.
Z kolei wśród najciekawszych punktów komercyjnych zlokalizowanych przy głównych ulicach handlowych Krakowa, znajdują się: sklep z akcesoriami Harley-Davidson i restauracja Hard Rock Cafe przy Placu Mariackim oraz designerski butik Michal Negrin i Manufaktura Czekolady przy ul. Floriańskiej.