1498551985

Co słychać przy ulicach handlowych w Warszawie?

Monitoring wybranych 35 ulic handlowych w centralnych dzielnicach Warszawy, prowadzony co 6 miesięcy przez ekspertów Colliers wskazuje następujące trendy:

• duża rotacja najemców i wzrost ilości pustostanów;

• wycofywanie się sektora mody sieciowej z obiektów zlokalizowanych przy ulicach handlowych;

• optymalizacja sieci oddziałów bankowych związana z przechodzeniem na obsługę on-line;

• stabilny rozwój restauracji, barów, klubów i kawiarni, przy jednoczesnej dużej rotacji konceptów;

• dynamiczny rozwój sieciowych sklepów spożywczych na czele z Carrefour Express i Żabką;

• rozwój sklepów z żywnością specjalistyczną (piekarnie, sklepy mięsne, cukiernie, lodziarnie);

• rozwój nie sieciowych sklepów i usług z sektorów zdrowie i uroda (fryzjer, kosmetyczka, SPA, mydlarnie).

 

 

Innymi ciekawostkami zaobserwowanymi przez ekspertów Colliers są: zmniejszanie się ilości kiosków, optymalizacja sieci drogerii Rossmann oraz pojawianie się kolejnych sklepów z akcesoriami popularnej sieci Flying Tiger Copenhagen. Interesujące jest także otwarcie sklepu spożywczego Żabka przy Nowym Świecie i zamknięcie perfumerii Douglas przy ul. Chmielnej.