1492695787

Ruch w sektorze spożywczym

Sektor spożywczy w I kwartale br. przejawiał wzmożoną aktywność. Zamknięcie sieci supermarketów Alma spowodowało ekspansję konkurencyjnych marek, które zajęły powierzchnie zarezerwowane wcześniej przez tego operatora. Przykładem takich transakcji są m.in.: Carrefour w Galerii Olimp w Lublinie oraz w centrum Aura w Olsztynie, Intermarchè w Galerii Młociny, czy Piotr i Paweł w warszawskim i trójmiejskim Klifie. Absorbowane są także powierzchnie po sieci supermarketów MarcPol (np. Carrefour w Galerii Słonecznej w Radomiu). Zamykanie niektórych sklepów w br. zapowiada również Tesco, co poszerzy ofertę lokali na wynajem. Elastyczność w swoich strategiach ekspansji prezentują sieci dyskontów spożywczych – w kwietniu br. przy krakowskim Rynku Głównym, w dawnym Pałacu Spiskim, swój sklep otworzyła Biedronka. W segmencie convenience dynamicznie rozwija się Żabka, kupiona w I kwartale br. przez CVC Capital Partners, oraz Carrefour Express..