1502444594

W centrach handlowych Szczecina nadal pozytywnie

W Szczecinie istnieje 11 centrów handlowych, w tym jedno centrum wyprzedażowe. Pod koniec pierwszego półrocza 2017 współczynnik pustostanów wzrósł z 2,9% (wynik z końca 2016 r.) do poziomu 3,3%.

Sztandarowymi centrami handlowymi Szczecina pozostają Galaxy i Galeria Kaskada. Pierwsze z wymienionych, mimo utrudnień związanych z rozbudową, cieszy się dużym zainteresowaniem klientów oraz dobrym i stałym tenant-mixem, o czym świadczy brak wolnych powierzchni. Galeria Kaskada dzięki swojej lokalizacji, kompaktowości i dobrze dobranemu zestawowi najemców również może pochwalić się bardzo wysoką odwiedzalnością. Obecnie w centrum jest tylko jeden duży pustostan – lokal, który wcześniej zajmowały delikatesy Alma.

Rynek centrów handlowych w Szczecinie można ocenić, jako stabilny. Główne obiekty nie narzekają na brak klientów, a Ci faktycznie dokonują zakupów, a nie tylko odwiedzają centra. Gdyby ze statystyk wyłączyć pustostan w Galerii Kaskada, który spowodował upadek Almy, to współczynnik pustostanów w Szczecinie wyniósłby około 2,5%.

 

W centrum handlowym Turzyn otwarto sklep Pepco, jednak nadal jest tam stosunkowo duża liczba wolnych lokali. Z kolei Atrium Molo cieszy się wzmożonym zainteresowaniem klientów, co przejawia się choćby trudno dostępnymi miejscami parkingowymi – nawet w środku tygodnia. W prawobrzeżnej części Szczecina na uwagę zasługuje Outlet Park, z bardzo dużą liczbą klientów i niewielką ilością wolnych powierzchni (pozostały tam tylko dwa wolne lokale). Aktualnie obiekt jest rozbudowywany, a wszystkie prace powinny zakończyć się w III kwartale br. Zlokalizowane nieopodal obiekty -  Auchan i Galeria Gryf – pełnią funkcję  lokalnych obiektów handlowych (usługi, hipermarket). Zdecydowanie najgorzej wygląda sytuacja w Marcredo, które mimo obecności takich sklepów, jak Decathlon i Media Markt, nie przyciąga dużej ilości klientów.