1518692299

Z wizytą na Wrocławskich ulicach handlowych

Styczniowa wizyta ekspertów Colliers przy wrocławskich, głównych ulicach handlowych wykazała dwie tendencje dotyczące tego segmentu rynku, które miały miejsce w minionej połowie roku. Pierwszą z nich było powstawanie nowych konceptów gastronomicznych. Przy wrocławskim rynku pojawiły się nowe restauracje, bary i kawiarnie m.in. Heca, Umami, Deja Vu, Steak N’Roll, Pijawka i John Burger, a przy ul. Świdnickiej Green Cafe Nero, Soup oraz Pizza Hut Express. Druga tendencja dotyczy optymalizacji ilości sieci oddziałów bankowych – z ul. Świdnickiej zniknęły punkty banków: Millennium i Eurobank, a z Rynku Pekao SA. Podobnie jak w innych miastach, swój wrocławski sklep, zlokalizowany przy ul. Oławskiej zamknęła sieć odzieżowa Marks&Spencer. Średni poziom pustostanów na rynku pozostał jednak niezmieniony. Kilka nieruchomości z powierzchnią handlową znajduje się jednak nadal na etapie remontu, co pozwala spodziewać się dostarczenia na rynek nowych lokali użytkowych w dobrym standardzie.