Wrocław wciąż pozostaje najbardziej nasyconym rynkiem handlowym spośród największych aglomeracji w Polsce (923 m2/1 000 mieszkańców). To m.in. za sprawą 20 centrów handlowych funkcjonujących w mieście. Poziom pustostanów nieznacznie wzrósł, głównie poprzez zmiany operatorów spożywczych. Wroclavia jest najnowszą wrocławską galerią (IV kw. 2017), odwiedzaną zarówno w celach zakupowych, rozrywkowych, biznesowych, jak również jako miejsce spotkań ze znajomymi. Do jej nowych najemców dołączyła m.in. sieć z ubraniami i wyposażeniem wnętrz dla dzieci Newbie, która jest pierwszym salonem we Wrocławiu i drugim w Polsce.
Dużą zmianą w Tarasach Grabiszyńskich było przejęcie przez Biedronkę powierzchni dotychczas zajmowanej przez Piotra i Pawła. Podobnie w centrum handlowym Marino, po rezygnacji brytyjskiej sieci Tesco. Z kolei, w Parku Handlowym Młyn po wyjściu operatora spożywczego (Piotr i Paweł) trwają rozmowy z potencjalnymi najemcami. Widoczne zmiany następują także w Sky Tower, budynku należącym do firmy LC Corp. Nowa strategia zakłada stworzenie nietypowego miejsca kulturowego oraz skupienie unikalnych konceptów gastronomicznych, restauracji, barów – Sky Kitchen.