Rynek centrów handlowych w aglomeracji śląskiej niezmiennie obok warszawskiej należy do największych w Polsce. Ponad 1,2 mln m² powierzchni handlowej przekłada się na 49 centrów i parków handlowych.
Na koniec I półrocza 2019 r. odnotowano spadek wskaźnika pustostanów o 0,8 p.p. (2,5% obecnie) w odniesieniu do poprzedniego półrocza.
Śląskie centra handlowe są zróżnicowane pod względem atrakcyjności oraz poziomu wynajęcia. Po kilku latach użytkowania wiele z nich wymaga gruntownej modernizacji. Mieliśmy jednak przyjemność obejrzeć również nowy obiekt w Gliwicach - Silesia Outlet Center. W marcu 2019 r. został ukończony I etap tego kompleksu.
Nadal obserwujemy ekspansję dyskontów niespożywczych, oprócz dotychczasowych marek Pepco i KIK mamy nowych przedstawicieli na rynku takich jak TEDi , ACTION i Dealz.
Nowe lokale TEDi napotkaliśmy w CH Forum w Gliwicach oraz galerii Platan w Zabrzu. Natomiast marka ACTION uruchomiła sklepy w CH Europa Centralna w Gliwicach oraz Galerii Galena w Jaworznie.
Tymczasem Dealz otworzył swoje sklepy w Gemini Park Tychy i galerii handlowej Agora w Bytomiu.
Na spadek wskaźnika pustostanów w I półroczu miało również wpływ otwarcie w sklepach: Carry (1,5 tys.m²) w CH Agora w Bytomiu, Decathlon (1,5 tys.m²) w galerii Galena w Jaworznie, oraz nowy format 2.0 sklepu Biedronka w Quick Park Mysłowice.