Raport „Ulice handlowe w osiedlach mieszkaniowych” prezentuje dane i trendy na warszawskim rynku lokali handlowo-usługowych. W raporcie, w zakresie analizy, znalazło się ok. 3 430 lokali użytkowych, o łącznej szacowanej powierzchni 363 400 m² GLA (przy średniej wielkości lokalu 106 m²), zlokalizowanych przy 40 ciągach handlowych, w 14 dzielnicach o dynamicznie rozwijającym się budownictwie mieszkaniowym. Dodatkowo w raporcie znalazła się ocena potencjału ulic handlowych w „mieszkaniówce”, w kontekście zmieniających się trendów konsumenckich, przygotowana przez firmę GfK, na podstawie systematycznie prowadzonego monitoringu, badań i analiz, w szczególności w kontekście pandemii COVID-19 i innych zjawisk zachodzących we współczesnym świecie.
Zgodnie z powszechnymi obserwacjami w nowych osiedlach mieszkaniowych królują sklepy spożywcze, usługi z sektora zdrowie i uroda oraz kawiarnie, restauracje i bistra. Zaskakująca jest natomiast różnorodność i jakość oferty a także pomysłowość najemców w tworzeniu unikalnych konceptów handlowo-usługowo-gastronomicznych. Pomimo obecności firm sieciowych, nowe osiedla mieszkaniowe są domeną przedsięwzięć indywidulanych.