W ramach badania pustostanów, w Białymstoku zbadaliśmy osiem centrów handlowych. W sierpniu br. współczynnik pustostanów osiągnął tam poziom 2,6%.
Zlokalizowana w centralnej części miasta Alfa Centrum cieszy się wysoką odwiedzalnością oraz niskim współczynnikiem pustostanów. Operatorem spożywczym w centrum jest sieć Biedronka, która zajęła lokal wcześniej zajmowany m.in. przez sieci SPAR, Piotr i Paweł oraz delikatesy Alma. Na poziomie +2 otwarto salon Half Price. W centrum funkcjonuje też otwarta przestrzeń coworkingowa. Część białostockiej Alfy znajduje się w przebudowie – zmiany dotyczą rejonu restauracji Sphinx.
Wysoki footfall odnotowuje również centrum Atrium Biała. W tym roku otwarto m.in. sklep JD Sports czy salon optyczny Fielmann. To centrum charakteryzuje również niski współczynnik pustostanów – a wpływ na niego mają przede wszystkim lokale na pierwszym piętrze.
Popularna wśród mieszkańców jest też zlokalizowana w centrum miasta Galeria Jurowiecka. Wśród głównych zmian na liście najemców, do których zaszło w ostatnich dwóch latach, wymienić można pojawienie się marek takich jak Half Price czy Dealz.
Trwa przebudowa centrum zlokalizowanego przy ulicy Wysokiego (dawnej Galerii Podlaskiej), które zmienia format z centrum wyprzedażowego w kierunku parku handlowego. Na czas naszej wizyty - trwała przebudowa w środkowej części pawilonu, między sklepem Pepco, a Sinsay. Zmiany zaobserwować można także w innym białostockim centrum wyprzedażowym - Outlet Center Białystok. Do najemców dołączyły m.in. marki Action, Jysk oraz Komfort.
Wciąż atrakcyjnym miejscem dla mieszkańców wydaje się być centrum Auchan Hetmańska. Skład najemców nie ulega znacznym zmianom – wspomnieć należy jednak o wolnej przestrzeni po zamkniętym sklepie Toys R’Us. W centrum funkcjonują także strefa coworking, strefa relaksu, wypożyczalnia książek. Inne centrum, w którym funkcjonuje hipermarket Auchan, przy ulicy Produkcyjnej wzbogacił się m.in. o salony Rossmann i Empik. Przy centrum powstał również wolnostojący sklep Media Expert. Charakteryzuje je niski współczynnik pustostanów, podobnie jak centrum handlowe Zielone Wzgórze.
Warto wspomnieć również o rosnącej roli obiektów poniżej 5 tys. m2. Przy białostockim dworcu autobusowym i kolejowym, przy ulicy Bohaterów Monte Cassino, powstało centrum handlowe „Przy Dworcu”, w którym znajdziemy marki takie jak Hebe, CCC czy Pepco. Wraz z powstałym obok sklepem sieci Kaufland, tworzą nowy i ważny punkt handlowy na mapie miasta.