Na rynku centrów handlowych w Lublinie funkcjonuje obecnie trzynaście obiektów, w tym dwa parki handlowe oraz jedno centrum wyprzedażowe.
Najnowsze analizy wykazały spadek współczynnika pustostanów w mieście. Pod koniec czerwca br. wyniósł on 3,6 proc., co oznacza, że jest o 1,6 p.p. niższy w porównaniu do grudnia 2016 roku. Jest to spowodowane między innymi znacznym zmniejszeniem liczby wolnych lokali w Tarasach Zamkowych – obiekcie o atrakcyjnej lokalizacji, nieopodal Starego Miasta. Warto wspomnieć, że nowym najemcą tego centrum handlowego została Biedronka, która zajęła lokal po delikatesach Alma.
Współczynnik pustostanów spadł również w jedynym projekcie wyprzedażowym w województwie lubelskim, Outlet Center Lublin – to głównie za sprawą nowych najemców z sektora modowego i sportowego. Dwa największe obiekty handlowe w Lublinie – Atrium Felicity i Galeria Olimp, charakteryzują się najbardziej zróżnicowaną ofertą, szczególnie z kategorii rozrywka. Znajdziemy tam między innymi kino, fitness oraz plac zabaw dla dzieci. Ponadto, w maju br. do grona najemców Galerii Olimp dołączył supermarket znanej francuskiej sieci – Carrefour Market. Aż trzy obiekty w Lublinie mogą pochwalić się całkowitym wynajmem powierzchni handlowych: E.Leclerc Turystyczna, Galeria Zana oraz Park Handlowy Kraśnicka. Z kolei najwyższy wskaźnik pustostanów zaobserwowany został w Parku Handlowym Tatary. Wynika to z zamknięcia w tym miejscu marketu budowlanego Praktiker, który zajmował znaczną powierzchnię obiektu.